myTaste.se

popcake maker C3

 
Nu när jag är hemma hela tiden under vinter semestern så bakar jag typ hela tiden. Mamma och pappa har inte semester än och syrran går i skolan, så mycket dötid. Så idag testade jag popcake maker från C3. Jag har alltid gjort cake pops med philadelphia och kakor. Men jag fick den här maskinen av min granne och testade nu att göra cake pops som "riktgia" muffins fast runda. 
 
Det vart helt okej. Det gick väldigt snabbt. 4 minuter i maskinen och du har perfekta runda muffinsbollar. Jag har ännu bara satt på pinnar. Jag tror inte att det blir super gott att doppa dem i choklad. Tänk er muffins doppade i choklad.. Tror att det skulle vara godare med creamcheese topping. Så ikväll ska jag springa till affären och köpa allt för att göra topping. Så länge får ni recept på dessa bollar. Man kan även göra dem med silikonformar. 
 
Ingredienser:
165 gram vetemjöl
1 tsk bakpulver
60 gram strösocker
75 gram smält smör
1 dl mjölk
1 ägg
2 tsk vaniljsocker
 
Häll allt i en bunke och vispa i 1-2 minuter. Häll ungefär 1-2 matskedar i maskinens hål om ni har en sån.

Kommentarer
Postat av: Oslofru

Vilken söt liten maskin <3

2014-12-19 @ 12:16:44 - http://www.oslofru.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0