myTaste.se

Kvinnor ger mest till välgörenhet

Det är väldigt ofta jag ser att vuxna skriver på nätet att min generation är skamlös för att vi vill ha allt gratis och förväntar oss att få det utan att ens lyfta ett finger. Men guess what!? När jag och min syster var på Lindex innan jul för att köpa julklappar så frågade hon i kassan om vi ville skänka några kronor till välgörenhet. Självklart! sa jag och frågde vilka som oftast säger ja. Vet ni vad hon sa? Att unga tjejer är nästan dem ända som säger ja. Vuxna säger nästan alltid nej. Låter det som en gratis generation som bara vill ha och inte ge? Jag blev stolt hur som helst att det fortfarande finns hopp för oss. 
 
Och bara några dagar senare så lästa jag en artikel i metro "Kvinnor ger mest till välgörenheter" som titeln fint avslöjar så handlar den om att kvinnor ger mer till välgörenhet än män. Hela 63 procent av alla kvinnor i Sverige skänker. En fin siffra, det är ju mer än hälften. Hoppas dock den siffran stiger ännu mer detta år. Jag tycker att det är viktigt att man är med och bidrag oavsett. Om man inte har så mycket, som till exempel en student, så är det bättre att bidra med en extra krona vid kaffet än ingenting alls. 
 
Armbandet går att köpa på www.shop.ungcancer.se/bracelets för 100 kr. Perfekt som present till en vän. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0