myTaste.se

Nyval?

TACK OCH LOV att det inte blir något nyval! Jag vet att det är lite sent och att nyheten kom i lördags men jag har varit i Värmland där elektronik inte fungerar. Vad glad jag blir att de var lite förnuftiga och höll hemliga mötet och äntligen förhandlat fram "Decemberöverenskommelsen" . Tydligen enligt svt.se så hade de förhandlat fram mer exakta regler för hur partier ska kunna rösta, att det ska bli enklare för en minioritetsregering att få fram sin budget och att utbrytningar ur budgeten inte ska vara möjligt. Men tydligen så är inte Vänsterpartiet och SD med på detta? SD okej, men Vänsterpartiet? Varför?
 
Ja helt ärligt så orkar jag inte läsa allt om varför, hur och var. Jag är bara glad att detta har förhandlatsfram, att det inte blir nyval 22 mars, att detta förhindrar SD att rösta knäppt igen och att detta sträcker sig över 2 mandatperioder.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0