myTaste.se

Bojkotta SD i media

Just nu kollar jag på efter tio och en av dagens gäster är Ruben Östlund, professor och regissör (bla filmen turist som går på bio nu). Och jag var bara tvungen att skriva om det han sa nu. Han sa att människan är inte rationell som många vill tro utan imiterande. Vi imiterar alltså undermedvetet allt vi ser på film, tv och läser i tidningen. Då tog han som exempel SD. Många blev nästan helt chokade över val resultatet tidigare i år. Han menade då att vi inte alls skulle vara det. För kollar man hur mycket tid olika partier fick i media jämfört med hur mycket röster de fick så stämde det överens. Det spelar alltså ingen roll om media rapporterar bra eller dåligt om SD, det räcker alltså med att de syns i media för att folk någonstans undermedvetet ska börja gilla dem. Jag tycker det är otroligt viktigt att olika medier tar sitt ansvar och tänker på detta. Att tänka på vad för slags propaganda man väljer att skapa. Hur Hitler kom till makten i Tyskland hände på ungefär samma sätt som nu. Inte för att Åkesson är som Hitler, men vem vet. Ingen anade nog att det skulle bli som det blev i Tyskland heller.  
 
Så från och med nu ska jag inte säga, skriva eller visa en endaste sak av SD. Jag ska bara skriva om bra partier. Och hoppas att alla stora medier gör likadant som aftonbladet, expressen och SVT. Bojkotta SD i media!

Kommentarer
Postat av: Life of Johanna

Riktigt bra inlägg och jag tror det ligger något i det faktiskt!

jag har med träffat en det knäppon genom happypanncake. Men det finns bra killar där med, de gömmer sig bara lite för bra. Ge inte upp :)

2014-12-18 @ 14:02:33 - http://lifeofjohanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0