myTaste.se

Helt socker och glutenfri Ben and Jerry

 
 
Glass:
400 ml kokosmjölk
4 äggulor
riven choklad
nästan 1 tsk vaniljpulver
 
Värm kokosmjök och vaniljpulver. Vispa i äggen, låt tjockna och kyl ner helt i kylskåp eller utomhus. Rör ner chokladen innan du kör glassen i glassmaskinen. 
 
Kakdeg:
Smör
mandelmjöl
stevia
riven choklad
 
Ta 1 dl mandelmjöl (min blev lite smulig så jag skulle tipsa om att sila mandelmjölet först) och rör sedan i resten till önskad konsistens och frys in tills du ska ha det till glassen.
 
Jag tyckte det var jättegott men akta er för att få för mycket stevia. Jag använder sådana där små piller och hade 4 stycken. Vilket ska bli som 4 tsk socker, men det blev alldeles för sött. Så jag ska nog bara ta 1 eller 2 nästa gång. 

Kommentarer
Postat av: Bintu Malm Fraser

Smakar det som vanlig glass?

Svar: Konsistensen är ju som vanlig glass. Men man känner ju att den är gjord av kokosmjölk :)
Malin Sundström

2015-02-04 @ 18:04:42 - http://bintan.blogg.se/
Postat av: Joanna- Journalist och föreläsare med Aspergers syndrom

mumms

2015-02-04 @ 18:08:04 - http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0