myTaste.se

Min förebild

Efter att ständigt ha fått frågan om vem jag har som förebild och aldrig vetat svaret, så har jag äntligen kommit på det. Isabella Löwengrip! Även kallad blondinbella. Det känns verkligen som att allt jag vill, allt jag vill uppnå, har hon. Jag blir inte avundsjuk på henne, snarare impnerad och motiverad. Hon är (verkar) otroligt givmild, snäll, trevligt, possitiv och medveten. Fötterna på jorden liksom. Allt jag vill vara. Det flesta egenskaper hon har, har jag också. Alltså egentligen har jag ingen aning för jag känner henne inte, men jag kan verkilgen sätta mig in i hennes situationer och relatera. Det jag känner att jag saknar för att kunna uppnå hennes nivå, är mod och självkänsla. Att ha modet att kasta mig in i en helt nyvärld och självkänslan att våga tro på sig och inte ge upp. Det är otroligt frustrerande. 
 
Jag orkar inte slösa 5 år på en utbildning jag inte ens behöver eftersom jag vill bli min egen chef. Och då måste man inte ha en utbildning. Visst, kunskap om yrket får man, men det är samma kunskaper man får via riktiga upplevelser. Jag vet inte riktigt vad jag vill bli än. Det känns som att jag skulle ljuga om jag sa en sak. Jag vill så mycket. Jag vill jobba med mode för det älskar jag, men samtidigt älskar jag lugnet jag får av att laga mat så ett eget cafe skulle också duga. Och räkna pengar är en känsla utan ord så ekonom eller något sånt skulle också duga. Det ända jag är 100% säker på är att jag vill vara aktiv, kreativ, ha talan och bygga upp en namn som finns på mångas läppar. Skriva historia kanske inte är ett realistiskt mål (for now) men något i den stilen... 
Hjälp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0