myTaste.se

Amerikansk Netflix

Här hänger jag idag. Livet som arbetslös. Jag hatar det. Snart kommer jag börja klättra på väggarna. Jag har bara varit ("bara") arbetslös i 3 veckor och dör. Jag fattar inte dem som varit det ända sen studenten, hur klarar ni det?!?! Mitt liv känns lite meningsfullt nu när jag fått kontakt med några förskolor.
 
Hur som helst så har jag skaffat typ en amerikanskt ip adress till min dator som jag kan slå av och. Det gör att jag får den amerkanska katolgen till netflix istället för den svenska. WOW, det är typ 500 gånger mer filmer och serier i den amerikanska katalogen. Jag blir nästan arg, varför finns inte allt detta på svenska för? Jag vet att det har med upphovsrätt att göra men i alla fal. Jag kunde inte välja bland allt så jag kollade på en film som hetteAngels in stardust. En av skådespelarna är hon från clueless. Filmen var riktigt bra. Ett hett tips.
 
För er som undrar hur, så skaffar man ett tillägg till sin webbläsare som heter media hint. Den första månaden är den gratis sen får man betala. Jag vet inte om jag ska börja betala men det funkar riktigt bra. Man kan stänga av tillägget så får man svenska netflix igen om man vill se svenska filmer.

Kommentarer
Postat av: Karin

Heej, hur har du fått en amerikansk ip adress?? Skulle sååååååå gärna vilja ha en!!! Tacksam för svar och hjälp!!

Svar: mediahint.com men den funkar bara i 7 dagar sen får man börja betala. Jag vågar mig inte på värre saker utan att råd fråga en it vän, haha. :)
Malin Sundström

2015-01-15 @ 16:58:38 - http://nightwalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0