myTaste.se

Nyval mars 2015



Jag blir arg, ledsen och rädd. Att Sverige ska behöva genomgå ett nyval i moderntid är något som inte ska behöva hända. Politikerna har gått från att tänka på Sveriges bästa, till sitt egna bästa. Är nyval bäst för Sverige? NEJ. 

Sverige har utåt sett alltid verkat som ett klokt, rationellt land. Vi är ett land många andra ser upp till. Hur tror ni detta påverkar det? Ett land med politiker som beter sig som bortskämda dagis barn utan noll vilja till sammarbete? Ja, jag är rädd. Vi befinner oss i ett politiskt vakuum där sånna som jag hamnar kläm. När ett land befinner sig i ett instabilt läge känns det naturligt att ekonomin blir instabilt också. Då är det sånna som jag företag varslar bort. Vi unga utan fast anställning. 

Jag tycker detta påvisar att vårt politiska system vi har idag inte håller måttet. Uppenbarligen har nått gått fel med block när en minioritetsregering inte får/kan styra. Men detta är inte bara SDs fel, eller Löfvens fel. Jag lägger lite skuld på M också. Ett parti utan ledare. Hur blev det så här? Kaos. 

Ja, jag är rädd. För vad ska min generation växa upp till när allt Sveriges främsta förebilder gör, är att skuldbelägga varandra istället för tänka ut en lösning bästa för Sverige? Jag vet inte ens om jag vill rösta nästa år, men jag vet att ifall folk röstan på SD igen så lämnar jag landet förgått. 

Och låt mig påpeka att jag röstade på alliansen, men mitt förtroende för dem har sjunkit efter deras lilla stunt som bara gynnar dem röst mässigt.. #saknarfreddan

Kommentarer
Postat av: Niklas

Det börjar kanske låta lite tjatigt, men det är INTE oppositionens uppgift att få regeringens budget godkänd. En sådan ordning skulle ju inte kunna kallas för demokrati.

Inte bara SD:s fel, säger du. SD är det enda partiet i riksdagen som har varit redo att samtala med alla andra riksdagspartier. Löfven lovade att han skulle få igenom sin budget. Enda möjligheten var att förhandla med SD, men han vägrade. Löfven bär därför hela ansvaret för nyvalet.

Svar: Jag vet inte vems fel det är i grund och botten. Jag gillar inte löfven. Jag skrev vad jag tyckte utefter vad jag orkar läsa och hört. Min poäng dock är att jag tycker nyval är så himla onödigt och dumt pågrund av konsekvenserna det ger "utanför" politiken.
Malin Sundström

2014-12-05 @ 19:39:54
Postat av: Louie

Jag förstår hur du känner men det är nog viktigare att rösta i omvalet än vad det någonsin varit.
Ge inte upp hoppet om en bra framtid!
I övrigt så har du en fin blogg, fortsätt så (:

Svar: Självklart kommer jag rösta, men jag blir så besviken bara. Och tack!
Malin Sundström

2014-12-17 @ 18:22:35 - http://endagtill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0