myTaste.se

Min årsresumé 2014

                
Håkan hellström på Ullevi                                                                     Jag och mina vänner på möss påtagning         
 
Bråvalla- världens skönaste vecka med skönaste gänget. Sjukt kul och måste/ kommer göras om nästa år.
 
                
Jag och Tove på popaganda 14                                                             Kents egna festival kentfest
 
Detta år har jag gjort så mycket kul när jag tänker på det. Jag har tagit körkort, tagit studenten, fått egen bil, varit volontär på festival, besökt 3 festivaler (kentfest, Bråvalla och Popaganda), gått på håkan på ullevi, fått mitt första riktiga jobb, varit arbetslös på riktigt och left allmänt underbart under sommaren på båtar, i skärgården och besökt göteborgs skärgård för första gången. Tack år 2014 och jag hoppas 2015 blir lika bra men kanske till och med bättre. 
 
Tänkte svara på några roliga frågor om mitt år också som jag ställt till mig själv..
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Jag har gjort massa saker detta år som jag aldrig gjort förut. Lärt mig köra bil, tagit studenten, gick ut på en klubb för första gången. Ja jag har ju haft det där övergångsåret från ung till vuxen. Så jag har betalt min första faktura det här året också. Men det absolut läskigaste och mest annorlunda var nog att jag fick mitt första "every day" jobb. Att jobba är så annorlunda mot skolan. När man gick i skolan kunde man sova genom klasser om man var trött, skippa dagar bara för en enkel förkylning, åka på semester var man ville och massa gratis nödvändigheter som busskort, CSN och gratis lunch. Nu har man ett helt annat ansvar och en helt annan ekonomi där räkningar (telefon och bensin) ska betalas och man ska sätta in på sparkonto och man ska göra budget och helst av allt gå till jobbet no matter what oavsett om man svimmar av förkylning typ. Iaf det jag har/hade. 
 
Genomdrev du någon stor förändring? Genom drev tar jag som något man gjort av ren vilja. Och det kan jag ju inte säga direkt att jag gjort. Dock gjorde jag en stor förändring med min kropp genom att tatuera mig för första gången och det ångrar jag inte! Jag tatuerade in ett citat från min favroit låt av kent. Och för er som inte vet det så hade jag helt ärligt inte klarat av mina tonår utan Jockes texter. "Jag är livrädd för att leva och dödsrädd för att dö men älskling vi ska alla en gång dö" Det står dels för det jag gick igenom med låten och som en push till mig själv att inte vara rädd för döden. Den kommer knacka på min dörr vad jag än gör iaf så yolo hur som helst.
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? Wow helt klart 11 Juni. Dagen jag tog studenten. Mäktigaste dagen hittils i mitt liv. Måste dock säga att det inte alls kändes lika bra och fantastiskt som alla sa. Jag hade nog lite för höga förväntningar, men att åka flak är nog det roligaste jag har gjort i mitt liv. Så galet. Vi hade ett flak med 300 personer tror jag. Rätt så säker. Kommer även aldrig glömma 7 juni på ullevi med Håkan hellström. Det var ren magi.
 
Bästa köpet? Min bil och min data. Min bil köpte jag dock för 1 krona av min farfar så den kanske inte räknas, haha. Men bor man på landet som jag så klarar man sig inte utan en bil. Jag menar, det går inte ens bussar hit typ. Synd bara att det gick sönder här om dagen och att verkstaden inte öppnar fören 7 januri, men det är bara och vänta. Och sen min MacBook som jag köpte nu. Har velat ha en dator så länge, alla mina senaste har jag fått av skolan så har inte ägt något själv. Så nu investerade jag i en egen MacBook Air och jag är mycket nöjd. 
 
Vad önskar du att du gjort mer? Jag önskar att jag kanske skulle varit mer öppen för att träffa nya människor eller att liksom hålla kontakten med alla nya människor. Och varit mer öppen för att träffa någon ny. Men det är bara jobba vidare med det 2015.
 
Bästa boken du läste i år? Detta är en gammal goding men törnfåglarna skriver av Colleen McCullough. Den var så otroligt bra! Jag köpte den för 3 kr på en loppis utan att ens hört talas om den. Så bra skriven och så bra skildring av karaktärern att jag inte ens vet vad jag ska säga förutom LÄS DEN!
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Detta år har varit som en berg och dalbana. Först tog mitt förhållande slut och jag var mycket ledsen, sen fick man körkort och tog studenten och var super glad med världen vid sin sida. Sen märkte man att vuxen livet inte alls var som jag ville och att inte få ett jobb på en gång som alla andra tär på självförtroendet. Men generellt så har jag varit rätt så glad,
 
Vad spenderade du mest pengar på? Mitt körkort kort sagt.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Ja det var ju inte ens 2 veckor sen, haha. Jag åt middag och gick sedan ut på den lokala baren harrys. Super mys och kul med ett live band som mina vänner lyckades få att spela ja må hon leva. 
 
Mest stolt över? Att jag lyckades ta mitt körkort på mindre än två månader från att jag för första gången övningskörde, innan min deadline, på första försöket och under 10 000 kr. 
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Inte tänka så mycket, försöka leva mer hållbart och att göra mer saker jag mår bra av. Jag tänker dessutom satsa stenhårt på min kondition och löpning. Jag har bestämt mig för att klara av midnatssloppet på hyfsad tid för att vara nybörjare. Jag tänker utmana mig själv också till att göra saker som man kanske inte känner sig så bekväm i, som au pair kanske. 

Kommentarer
Postat av: Petra

Sv tack så mycket

Gott nytt år

2014-12-31 @ 17:03:15 - http://brunetpetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0